پشتیبانی۲۴ ساعته:

44 313 021-440

۹۱۹۱۰۲۶۴۴۲

-۹۸+

پروژه استخر فایبرگلاس فشم

استخر فایبرگلاس فشم یکی از پروژه‌های اجرایی مجموعه پاکارتراز در تابستان ۱۴۰۲ است که در روستای گرمابدر، دورترین روستای استان تهران از توابع شهرستان فشم اجرا شد. در این پروژه استخر پیش ساخته ۶×۳ به عمق ۱۵۰ سانتیمتر به صورت دفنی کار شد. این پروژه در دو مرحله انجام شد. در مرحله اول جاگذاری، نصب استخر، لوله کشی انتظار و تاسیسات تصفیه خانه و انتظار گرمایش اجرا شد. بنا به درخواست کارفرما محترم نصب سیستم گرمایش و اتصال آن به مبدل حرارتی در مرحله دوم انجام شد. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا مراحل و چالش‌های این پروژه را با شما به اشتراک بگذاریم.

مراحل نصب استخر فایبرگلاس فشم

در تصویر بالا می‌توانید به خوبی مراحل نصب استخر فایبرگلاس را ملاحظه کنید. مرحله صفر در نصب استخر فایبرگلاس که در تصویر بالا نیامده است، مرحله بازدید کارشناسان از پروژه است. این مرحله از اهمیت بالایی برخورددار است چرا که در این مرحله قبل از شروع انجام کار  شرایط و چالش‌های پروژه به خوبی بررسی و درنظر گرفته می‌شود. بعد از مرحله بازید، مراحل اجرایی پروژه آغاز می‌گردد.

  1. اولین مرحله گودبرداری است. گودبرداری می‌بایست با توجه به کدهای ارتفاعی انجام شود تا در ادامه کار نیازی به تغییر و انجام هزینه اضافه نباشد.
  2. سپس نوبت به مرحله کفسازی می‌رسد. نکته حائز اهمیت انجام کفسازی تراز بودن سطح نهایی بتن است. چراکه در صورت وجود اختلاف سطح، پس از پر شدن کاسه استخر اختلاف سطح خط آب نسبت به لبه استخر مشخص خواهد شد. که این امر زیبایی کار را می‌کاهد.
  3. حالا که زیر ساخت استخر آماده است نوبت به جاگذاری استخر می‌رسد. این مرحله پرچالش‌ترین مرحله نصب استخر آماده فایبرگلاس است. بسیار مهم است که شرایط پروژه به دقت بررسی شود. به طور معمول جاگذاری این استخرها با جرثقیل انجام می‌شود. در پروژه‌هایی که امکان حضور جرثقیل نباشد می‌بایست با نیروی کار عملیات حمل استخر انجام شود.
  4. پس از جاگذاری و تنظیم موقعیت کاسه استخر شروع به لوله کشی و نصب تاسیسات کردیم. تاسیسات همانند قلب استخر شماست. اجرا درست و تست لوله‌کشی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.
  5. بعد از اجرای تاسیسات به مرحله پرکردن دور استخر می‌رسیم. دور استخر را با توجه به شرایط پروژه می‌توان با بتن و یا ماسه بادی پر کرد. توجه داشته باشید به هیچ وجه نباید از خاک برای این کار استفاده شود چرا که با نشست خاک صدمه به کاسه استخر شما وارد خواهد شد.
  6. مرحله محوطه سازی مرحله نهایی نصب استخر شماست. یک محوطه سازی درست و اصولی زیبایی استخر شما را چندین برابر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیس بوک تویتر اینستاگرم linkedin واتس آپ واتس آپ تلگرام