دسته‌بندی نشده

معرفی وان جکوزی خانگی

وان جکوزی خانگی شش نفره پاکارتراز

وان جکوزی خانگی چیست؟

در پاسخ به سوال وان جکوزی چیست می توان گفت که وقتی تولید وان به پایان برسد و بر روی آن جت های دور و  موتور نصب شود، به جکوزی تبدیل خواهد شد. وان جکوزی حوض کوچکی است که آب در داخل آن با فشار از طریق پمپ هایی که در دیواره های آن نصب شده است، وارد می شود. فشار بالای آب سبب ماساژ و رفع خستگی و در نهایت باعث نشاط و شادابی شما عزیزان خواهد شد. جکوزی خانگی در سایز‌ های مختلفی وجود دارد. برای تعداد یک الی هشت نفره می توانید از این نوع جکوزی ها برای خانه های خود استفاده کنید.

برای ساخت این نوع جکوزی از یک سیستم جمع و جور و کاملا کاربردی استفاده شده که دارای مزیت های بسیاری است. حوض آب یا وان حمام آب گرم از نام های دیگر وان جکوزی به حساب می آیند.

وان جکوزی خانگی شش نفره پاکارتراز

وان جکوزی خانگی چهار نفره پاکارتراز

 

قطعات تشکیل دهنده وان جکوزی خانگی 

برای ساخت وان جکوزی خانگی از قطعات متعددی استفاده می شود که در ادامه این مقاله به معرفی آنها می پردازیم و توضیح مختصری در خصوص هر یک از آنها در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

  1. بلوئر یا پمپ دمنده
  2. شاسی
  3. کلید پنوماتیک
  4. هیتر
  5. ساکشن
  6. سیفون
  7. سیستم روشنایی هالوژن
  8. شیرآلات
  9. زیرسری
  10. جت های کناره و کف

شاسی از قطعات وان جکوزی خانگی

شاسی اسکلت تشکیل دهنده وان جکوزی خانگی به حساب می آید. شاسی از فلز ساخته شده ‌که از مهم ترین ویژگی های آن می توان به مقاومت بالا، ضد پوسیدگی و ضد زنگ اشاره کرد. به عبارت دیگر برای اسکلت اصلی وان جکوزی از فلزی مقاوم استفاده می شود؛ زیرا قطعات دیگر این جکوزی قرار است بر روی این اسکلت قرار بگیرند، به همین علت مقاوم بودن فلز از اهمیت بالایی برخوردار است. شاسی دارای توان بالایی جهت تحمل وزن های سنگین می باشد.

بلوئر یا پمپ دمنده

از بلوئر برای ایجاد حباب در وان جکوزی خانگی استفاده می شود. دمنده هوا معنی بلوئر می باشد. بلوئر از موتور، کلید مجزا جهت خاموش روشن کردن، تشکیل شده است. این قطعه نقش ماساژ دهندگی دارد.

وان جکوزی

کلید پنوماتیک

خاموش و روشن کردن موتور جکوزی توسط کلیدی به اسم پنوماتیک انجام می شود. این قطعه با فشار هوا کار خود را انجام می دهد.

هیتر وان جکوزی

هیتر یکی دیگه از قطعاتی است که در ساخت وان جکوزی خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. گرمکن نام‌ دیگر این قطعه می باشد. کاربرد هیتر گرم نگه داشتن آب وان است. سازندگان وان جکوزی از هیتر یا گرمکن برای تنظیم دمای آب موجود در آن استفاده کرده اند. با استفاده از این قطعه فرد به میزان دلخواه می تواند دمای آب داخل جکوزی را تنظیم کند.

ساکشن از قطعات وان جکوزی خانگی

از دیگر قطعات وان جکوزی خانگی می توان به ساکشن اشاره کرد. تامین آب موتور جکوزی بر عهده ساکشن می باشد. مهم ترین نکته در خصوص این قطعه، باز نگه داشتن راه ورودی آب است. از فیلتر مخصوص جهت جلوگیری از ورود اشیاء استفاده می شود.

سیفون اتومات

یکی از قطعاتی که برای ساخت وان جکوزی خانگی مورد استفاده قرار می گیرد، سیفون اتومات است. این قطعه را بر روی بدنه وان نصب می کنند. از سیفون جهت خالی کردن آب داخل وان استفاده می شود. وان هایی که دارای سیفون اتومات بر روی بدنه خود هستند، جهت خالی کردن آب داخل آنها نیازی به وارد کردن دست درون وان نیست و به راحتی با زدن دکمه سیفون می توان آب داخل آن را خالی کرد.

سیستم روشنایی هالوژن

هالوژن نوعی لامپ LED می باشد که رنگ‌های آن شامل رنگ های اصلی است. هر چند ثانیه رنگ‌ این لامپ عوض می شود. برای زیباتر شدن آب درون وان جکوزی خانگی از لامپ های هالوژن استفاده می کنند. از دیگر فواید لامپ‌ های هالوژن می توان به نور درمانی اشاره کرد.

شیرآلات از قطعات وان جکوزی خانگی

برای ورود آب به درون وان جکوزی خانگی از شیرآلات استفاده می شود. به عبارت دیگر با استفاده از شیرآلات به راحتی می‌توان جکوزی را از آب پر کرد. شیرآلات جکوزی خانگی از 4 بخش شیر آب گرم، شیر آب سرد، وان پر کن، دوش دستی و دایورتور تشکیل شده اند.

نصب وان جکوزی خانگی

زیر سری

یکی از قطعاتی در که ساخت وان جکوزی خانگی مورد استفاده قرار می گیرد، زیر سری است. زیر سری نوعی بالش است که شما عزیزان به راحتی می ‌توانید سر خود را بر روی آن قرار دهید. با وجود این قطعه ساعت ها بدون خستگی می توانید از وان جکوزی استفاده کنید. جنس این قطعه از فوم فشرده است.

جت های کف و کناره

از مهم ترین اجزای وان جکوزی خانگی می توان به جت های پاشش آب اشاره کرد. برای آب درمانی و لذت بخشی بیشتر از این جت ها در ساخت جکوزی خانگی استفاده می کنند‌. عملکرد صحیح جت ها از اهمیت بسیاری برخوردارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *